Rustdag en verder naar Norderney

28 juli 2019 - Cuxhaven, Duitsland

Weer, 27 juli

Zaterdag een rustdag, wind O6. Het bleef de hele dag hard waaien.

Zondag, 28 juli

Weer, 28 juli

Om 10.30 uur is het hoog water. We vertrekken iets voor hoog water om 09.45 uur. Het eerste deel op de Elbe konden we mooi zeilen, iets hoog aan de wind echter de boot gleed mooi door het water. Na verloop van tijd ook flinke stroom mee, de wind was Oost4, alles zoals het hoort. 😉. Helaas nam de wind af en kwam meer vanuit het NO i.p.v. vanuit het zuiden. Hierdoor kwam de wind recht van achter, ook de golven kwamen van achter en hierdoor werd het slingeren, we hebben de motor aangezet. Na een tijdje toch weer geprobeerd met de zeilen, helaas was dit geen goede optie, alleen op het grootzeil en een de motor bij motor lukte het om de boot stabiel te houden. Het was prachtig zonnig weer en dat is een genot. De tocht duurde lang en op de motor is het ook niet zo rustig als je zou wensen.  Uiteindelijk hebben we de motor zover bijgezet dat we in ieder geval 5,5 knopen varen, anders is het wel een hele lange weg. Gelukkig hadden we bij Norderney nog tij mee en dat scheelt veel in tijd.

Zon in de zee zien zakken

Om 21.30 uur aangelegd in de haven van Norderney. Het is stampend druk , we hebben een plekje aan de kade kunnen vinden naast een andere boot. Sommige boten liggen in rijen van 3 of 4 boten, dus we hebben nog geluk met deze plek.

van Tjerk horen we dat alle Nederlandse havens vol zijn, gekkenhuis zegt hij. Hij gaat nu via Delfzijl, Appingedam om de drukte in de havens te vermijden. Wij blijven morgen nog een dagje liggen, de wind komt dan van west en rond de 5 bft. Dat is pal tegenwind, niet te zeilen met die hoge golven op zee.Als het goed is kunnen we dinsdag verder richting Lauwersmeer.

Route 28 juliLogboek 28 juli

1. Frans b:
    30 juli 2019
    Succes,hier gaat het vanavond onweren.
  2. Caty:
    30 juli 2019
    Is het gelukt?kan een kleine reünie worden. 😁prettige avond.