In Workum

30 mei 2019 - Workum, Nederland

Opgesteld door het KNMI op donderdag 30 mei 2019, om 05:21 uur. Een waarschuwing voor de scheepvaart: Vlissingen Hoek van Holland IJmuiden Texel Harlingen Rottum Delfzijl IJsselmeer Marken zuidwest 6.

Texel Harlingen IJsselmeer Marken zuidwest 5-6, spoedig afnemend 4-5. vooral eerst af en toe regen of motregen. zicht overwegend goed, in neerslag matig tot slecht.

Zoals we al hadden verwacht was er vannacht harde wind en regen. Nu in de ochtend nog steeds harde wind echter geen regen. In de middag wordt het beter en dan komt de zomer er aan. Wij zijn nog nooit binnen geweest bij het Jopie Huisman museum, een mooie gelegenheid om nu eens naar binnen te gaan. Er is de moeite waard om daar naar binnen te stappen, wat kan die man mooi tekenen en schilderen. Ook het kleurengebruik is erg mooi. Ik heb een mooie kaart gekocht en een klein boekje met werken van hem erin, wie weet kan ik dit een keer proberen tijdens de schildercursussen. Echt de moeite waard.

Jopie Huismanmuseum, werkschoenen

Daarna heerlijk op een terrasje gezeten. Er was nog wel veel wind echter in de zon heel goed uit te houden.

Op de terugweg naar de boot kwamen we langs een beeldhouw werkplaats en daar zagen we een prachtig beeldje van albast.  Kees was hier helemaal lyrisch over, het beeldje was zo goed als doorzichtig met op de rug een prachtige tekening. Dit kwam heel mooi uit in het zonlicht. Hier hebben we een optie op genomen, zo mooi, na de vakantie gaan we het ophalen.

Beeld van Kees

s avonds nog heerlijk buiten gezeten en tegen 21.00 uur werd het killer en zijn we naar binnen gegaan.

Workum ligplaats