Van Spodsbjerg naar Kragenaes

8 juli 2019 - Kragenæs, Denemarken

Helaas is het verslag van de afgelopen 2 dagen verdwenen 😟. Ik schrijf af en toe en stukje en dan wordt dit bewaard. Echter vanochtend lukte het niet om de app te starten en nu ben ik via internet ingelogd en is alles weg. Mogelijk staat het ergens in de cloud en komt het terug, anders pech. We zijn twee dagen in Spodsbjerg gebleven, de wind was sterk en voor ons niet te bezeilen.

Weer 8 juli

vandaag 8 juli zijn we weer verder gegaan. De wind was NW 4-5, en iets bakstag, later meer achter. Dit is een mooie koers. We hebben de route via Rågøsund bij  Lolland, tussen de eilanden gezeild. Op de kaart ziet het er ondiep uit echter we hadden nog voldoende water om deze koers te varen. Bijna bij Kaegenaes kregen we toch een seintje dat het ondiep werd, wel vreemd volgens de kaart moest er nog 3 meter water staan. We zijn toch maar naar de groene ton gegaan en via de tonnenlijn de haven aangehouden.

Route 8 juli

Logboek 8 juli

Krageneas blijkt een mooie haven te zijn en we liggen hier heel rustig. Ook is er voldoende achterland voor een wandeling. Vanuit de haven heb je zicht op enkele beelden, het lijkt Stonehenge wel, echter dit is een kunstwerk ‘a monument for the coming time.  Dodekalitten wordt het genoemd. Als je in het midden van de kring staat hoor je muziek. Ik heb de folder gefotografeerd, misschien is het te lezen.

1. Caty:
    9 juli 2019
    Klinkt spannend. Wat voor soort muziek dan? Het ziet er een beetje fris uit. Maar misschiern is dat projektie😉 veel groeten.
  2. Julia:
    9 juli 2019
    Ik heb een filmpje met de muziek, zal ik downloaden. Het was heerlijk wandelweer, niet te warm of koud