Warnemünde_Kühlingsborn

17 juli 2019 - Kühlungsborn, Duitsland

Weer, 17 juli

Vandaag weinig tot geen wind volgens de kaart. we gaan kijken of er nog te zeilen is. Ook voor de komende dagen wordt er weinig wind aangegeven. Dat is wel jammer, soms te veel en dan weer te weinig, uit de verkeerde hoek, het is iedere keer weer kijken wat we doen. Dit heeft iedere dag onze aandacht hier aan boord.

Bij vertrek was de wind NW3,  eerst de geul door en daarna konden de zeilen omhoog. En ja hoor, op het moment dat wij bij de veerhaven waren vertrok de ferryboot. Gelukkig konden we nu wel buiten de vaargeul en hadden we verder geen last van de boot.

Het begin was moeizaam zeilen, hoge golven, wind iets achter, het was moeilijk koers te houden. Na een tijdje bleek dat de koers die we hadden uitgezet naar Warnemünde niet goed bezeilbaar was. We hebben de koers verlegd richting Kühlingsborn. Vanaf dat we in diep water waren werden de golven rustiger en het zeilen ging beter. De verdere tocht was heerlijk, goed bezeilbaar, voldoende wind voor een gemiddelde van 5 knopen. Zon, alhoewel deze achter het zeil bleef en het toch wel een beetje koud was.

Het was nog druk bij de traffic line, veel containerschepen, het was dus even opletten geblazen, achter de een, voor de ander, alles ging goed.

Shipping line

in Külingsborn aangekomen bleek dat de haven heel vol was, gelukkig konden we nog een plekje vinden.

Haven Kühlungsborn Havenzicht Kühlingsborn

Nu in de avond liggen de boten dubbel en ben ik blij met deze mooie plek. We kijken zo naar de haveningang en dat geeft een ruim zicht. De plaats zelf geeft een echte kuuroord uitstraling. Er is een mooi strand met de Duitse strandstoelen.

Boulevard

Een grote boulevard, met winkels en eetgelegenheid. ‘avonds muziek. Nu zitten we heerlijk aan boord, na te genieten van de fijne dag. Helaas lukt het niet om foto’s te downloaden, er is weinig WiFi en ook mij  persoonlijke hotspot geeft weinig contact, de telefoonontvangst is slecht. Nou ja, de foto’s komen dan later wel. In de avond kon ik eindelijk de foto’s inlezen, dus nu alsnog toegevoegd.