Naar boven Burgstaaken, eiland Fehrman

21 juli 2019 - Fehmarn, Duitsland

Weer, 21 juli

De wind gaat aantrekken, ZW naar west draaiend. Mogelijk regen in Gromitz rond 15.00 uur, we zeilen naar Burgstaken op het eiland Fehrman , volgende de berichten is daar rond 12.00 uur wat regen. Morgen en overmorgen wordt ook regen voorspeld, we zien wel hoe het loopt.

Het was een pittig tochtje vandaag. De wind was wispelturig van 3 knopen naar 5 knopen en af en toe 6 knopen. Het was zonnig en af en toe bewolkt. In de bewolking trok de wind flink aan en hebben we moeten reven. Deze tocht was echt, reef in het zeil, nog kleiner reven en dan was er geen wind, dus reef er weer uit. Na verloop van tijd trok de wind weer aan, dus weer reven. Voor de haveningang trok de wind aan en met een harde wind zijn we de haven ingekomen. De boxen hier zijn smal, gelukkig vonden we er nog een ruimte met 2 groende boordjes, daar mooi ingeschoven. Er kan nog een smalle boot naast ons liggen. We lagen eerst aan bakboord echter de wind was flink west 6 en trok nog meer aan  naar 7 knopen, waardoor we tegen de vingersteiger aan werden geduwd. We besloten om toch de boot iets te verleggen en nu liggen we mooi vrij.

Burgstaaken

We liggen in de oude haven van  Burgstaaken, dichter bij het plaatsje Burg, mogelijk kunnen we hier morgen boodschappen doen.

Route 21 juli

Log, 21 juli

1. Caty:
    22 juli 2019
    Paa
    R dagen niet gelezen. Nu een heel andere sfeer. Het is dik zomer zo te lezen en anders warm dan daarvoor.ja en stadjes zijn leuk natuurlijk.terrasjes.winkels. toch wel heerlijk. Een mooie week wens ik jullie