Naar Kielerkanaal

24 juli 2019 - Noord-Oostzeekanaal, Duitsland

Weer, 24 juli

Het weer is naar Oost gedraaid en dat is de juiste wind om over de Noordzee naar Norderney te gaan. Er is nu weinig wind en een stralende zon, we gaan wat langere ritten maken, vandaag proberen we door de sluit te gaan en daar in een zijkanaal te gaan ankeren.

De wind blijft een paar dagen Oost staan, dat is een hele mooie wind om naar Nederland te varen. Echter als de wind gaat draaien naar West kan het wel eens van langere duur zijn en lig je in Cuxhaven te wachten. Vandaar dat we nu iets versnellen gaan 😉.

Het is een echte motordag geworden. Er was totaal geen wind. als ik weer foto’s kan downloaden dan zal je zien hoe glad de zee kan zijn. Bij de sluis hadden we helaas pech, die ging net voor ons dicht. Dit betekende dat we 2 uur moesten wachten voordat we verder konden. Dat viel even tegen. Het aanleggen met de haak aan de lijn, ging niet zo goed, de haak schoot los en is verbogen. Kees kijkt of dit nog opgelost kan worden. Wel hebben we gelukkig goed aangelegd in de sluis, dus geen paniek.

In het kanaal kwam iets meer wind maar ja, daar heb je dan niet veel meer aan. Wij zijn gauw naar de ankerplek gegaan in het kanaal. Daar bleek er opeens een ankerverbod te zijn, dit stond niet op de kaart. Vanuit de WSV.de zijn er palen geslagen waar je aan kan leggen. Helaas zijn die nogal kort, maar dit is ook weer opgelost en nu liggen we hier mooi. Bij aankomst eerst een lekkere zwempartij en dan kunnen we er weer helemaal tegen. Een lekkere salade met brood wat een genot zo’n rustig plekje.

Route, 24 juli

Logboek 24 juli