Lauwersmeer

2 juni 2019 - Lauwersmeer, Nederland

Vanochtend rond half 10 vertrokken richting Lauwersmeer. Het varen verliep vlot, we gingen rustig aan omdat we in het Lauwersmeer een vrij plekje willen zoeken. Bij Dokkum duurde het even voordat de brug open ging en dit gebeurde eigenlijk bij alle bruggen. Ook is er een brug bijgekomen na ons laatste bezoek.

het is prachtig weer en echt genieten op het water. Bij de sluizen van Dokkumer Nieuwe Zijlen konden we zo mee schutten, heerlijk geen wachttijd. In het dokkumerdiep bleek dat de ligplaats die we op het oog hadden bezet was. We besloten op zeil verder te gaan. Net toen we het voorzeil hadden gehesen zagen we een prachtige aanlegsteiger. Er lag maar 1 andere boot en plaats genoeg ook voor ons. Het is hier prachtig, heel veel vogels, valken en vogels waar we de naam niet van weten. 😳. Misschien toch eens een vogelboek meenemen. Ik heb wel een vogelapp. echter hier is het moeilijk zoeken als je de naam niet weet.

Aanlegplaats Lauwersmeer

De trap die Kees van thuis heeft meegenomen en als zwemtrap heeft gebombardeerd werkt uitstekend. Het was heerlijk weer  om deze trap uit te proberen. We hadden ‘s avonds net alles klaar voor het zwemmen, trap naar beneden enzo. En ja hoor komt er een grote vrachtboot voor ons liggen, deze vrachtboot is omgebouwd tot woonboot. Dus daar zit ik, zonder badpak met mijn zwemplannen. Gelukkig gingen de bewoners van de boot met het bijbootje weg, dus kon ik toch nog even zwemmen. De zwemtrap is geweldig, hij ligt wat dieper in het water zodat ik makkelijke weer aan boord kan stappen.

Zwemmen

Al met al een geslaagde dag.

Logboek 2 juni

Route 2 juni