Staande mast route

2 juni 2019 - Dokkumer Ee, Nederland

Opgesteld op zaterdag 01 juni 2019 om 05.49 uur Zonnig en warm Vandaag is het zonnig, al is vooral in de noordwestelijke helft van het land soms ook vrij veel hoge bewolking aanwezig. De middagtemperatuur loopt uiteen van 18°C op de Wadden tot 27°C in het zuidoosten. Aan de kust kan het in de loop van de dag door zeewind flink afkoelen. De zuidwestenwind is zwak tot matig, aan de kust draait de wind in de loop van de middag enige tijd naar west tot noordwest. Vanavond en vannacht is het op wat sluierbewolking na helder en koelt het af naar een graad of 15. De zuid- tot zuidoostelijke wind is zwak tot matig. Morgen overdag is het zonnig en wordt het warm tot zeer warm. De middagtemperatuur loopt uiteen van 20°C vlak aan zee met zeewind tot landinwaarts lokaal tropische waarden van 30°C. De zuidelijke wind is matig. (Bron: KNMI)

tja er is bijna geen wind, om buitenom te gaan hebben we dat toch wel nodig, immers van Vlieland naar Lauwersmeer is meer dan 50 mijl, dat is minimaal 10 uur varen.Vandaar toch de keuze om met deze weersvoorspelling in de hitte door Friesland varen. Maar goed als we varen dan kan ik wel een schaduwplek vinden. 😀

Harlingen - Dokkumer Ee

het was een heerlijke tocht, niet te druk bij de bruggen enzo, dat scheelt een stuk. Het is duidelijk dat we nu meer op het boerenland zijn, de zilte geur van het wad is vervangen door de stevige lucht van de boerderijen 😂. Maar evengoed prachtig.

Bij Dronrijp hadden we enig oponthoud daarvan er een nieuwe brug wordt gebouwd.

Voor Dronrijp

Bij Leeuwarden moesten we even wachten, dat is niet erg want wij hebben dan de tijd voor een lunch. Bij Leeuwarden binnen gauw wat boodschappen gedaan. We lagen aan een steiger dat eigenlijk alleen voor de grote platbodems was bedoeld, echter de Aldi lag aan de andere kant van de weg. Vandaar dat we toch even zijn aangelegd en snel wat boodschapjes hebben gehaald. Daarna voorspoedig door Leeuwarden heen.

Route 1 juni

vlak voor Dokkum een mooie aanlegplaats, hier hebben we dan ook aangelegd. Het is hier prachtig en nu tegen de avond stil, op het gezang van de vogels na. Hier kan ik wel gewoon blijven zitten en genieten 😀.

Marrekrite

Marrekrite ligplek

Opgesteld op zondag 02 juni 2019 om 07.29 uur Zonnig en zeer warm, in de avond kans op een onweersbui. Vandaag is er veel zon met soms ook wat hoge bewolking. Het wordt warm tot zeer warm met een middagtemperatuur tussen de 27 en 31°C. Op de Waddeneilanden wordt het minder warm en later in de middag koelt het ook op de westelijke stranden af. De wind is overwegend matig uit een zuidelijke richting, eind van de dag wordt de wind tijdelijk westelijk.

we gaan naar het Lauwersmeer, vanaf morgen wordt het weer onbestendiger, we kijken dan of we een dagje in Lauwersoog blijven of maandag doorgaan naar Groningen.

1. Ingrid wk:
    2 juni 2019
    Om jaloers van te worden😉goede reis