Lohals

4 juli 2019 - Lohals, Denemarken

Weer, 2 juli

De weersvoorspelling voor de komende week ziet er voor ons zeilers niet goed uit. Het blijft hard waaien met uitschieters naar 7 knopen. Volgens de weerkaarten ligt ten oosten van Ierland een hogedrukgebied dat niet veranderd. Daardoor is er een NW luchtstroming die niet opschuift en hier blijft hangen. Voor zover we nu kunnen zien wordt dit een weekje hier blijven liggen.

Bracknell weerkaart 2 junli

Lohals, aan de kade

Woensdag 3 juli

Weer, 3 juli West 5

Zoals verwacht is het in de ochtend even rustiger, nog wel 5 knopen en tegen het eind van de middag aantrekkend. Je zou eventueel weg kunnen gaan echter de uitschieters in de windvlagen zijn wel erg hard. Zoals het er nu uit ziet liggen we hier nog wel even. We kijken per dag wat het weer doet. De zon schijnt en voor zover te zien blijft het droog, heerlijk wandelweer dus we gaan de omgeving bekijken.

In de ochtend 3 juli In de ochtend

Er loopt een wandelpad helemaal langs de kunst, dit hebben we een stuk gelopen. In de loop van de dag werd het wat rustiger weer, misschien hadden we wel weg kunnen gaan, echter zo’n wandeling is ook heerlijk en we liggen lekker hier op Lohals. Een rustige haven en nog niet te druk. Tegen de avond nam de wind weer toe en hoor je de golven tegen de dijk aan klotsen.

Langs de kunst Lohals

Donderdag 4 juli

Weer 4 juli

Het ziet er nu naar uitzien dat er vanmiddag buien komen en het morgen wat rustiger wordt. Dan is het weer even onrustig en zondag zal het de goede kant op gaan. We besluiten nog even een dagje hier te blijven hangen en morgen verder te gaan. In deze haven is het 3 dagen liggen en 1 dag vrij, dus wij genieten vandaag van de vrije ligplaats 😉. In Denemarken en Duitsland zijn de vakanties in juli begonnen en het wordt dan drukker in de havens. Op dit moment komen er weinig schepen binnen, hier is het nog rustig. Straks komen ook de Nederlanders deze kant op en dan kunnen wij beter weer op huis aan gaan om de drukte iets te vermijden. Het is wel vreemd dat een heleboel winkels en restaurantjes hier op de eilanden dicht zijn en soms alleen zaterdag en zondag open, anderen vanaf donderdag. Als ik hoor dat de vakanties zijn begonnen, dan zou je denken dat ze wel meer open zouden zijn door de week. Misschien dat de echte vakantiedrukte  volgende week gaat starten.