Verder naar Lohals op Langeland

2 juli 2019 - Lohals, Denemarken

Weer, 1 juli ZW tot W 5-6

Het is bewolkt en het waait al stevig, hier blijven liggen met die gast voor ons is ook niet prettig, je bent een stukje “vrijheidsgevoel” kwijt. We besluiten dan ook om deze plek te verlaten en een haven op te zoeken waar we het slechte weer dat vanmiddag en morgen wordt verwacht kunnen afwachten. Wat het weer betreft wordt het een rommelige week, bewolkt, beetje regen, harde wind vanuit het westen.

We zijn op tijd vertrokken, er stond al een harde wind, wij hadden een  bakstagwind, met één reef in de genua, geen grootzeil vlogen we over het water, 6,5 knopen. De wind trok af en toe aan naar een dikke 6 knopen. Er waren hoge golven en achter ons een donkere lucht. We hoopten nog voor de regenbuien vanmiddag in Lohals aan te komen. Vlak voor de haven had de regenbui ons ingehaald, jammer. De haveningang is heel smal en je moest meteen een draai naar bakboord maken. We hebben de boot even aan een paal gelegd om de bui voorbij te laten gaan en de lijnen klaar te leggen. De box waar we in wilden draaien was te smal, vandaar dat we nu aan de langssteiger liggen. We lagen eerst verkeerd in de wind en hebben de boot toch maar even gedraaid ivm de donkere luchten die we aan zagen komen.  Nu we lekker liggen en een soepje hebben gegeten komt de echte grote bui aan, dikke regendruppels en wij zitten lekker droog.hier houden we het wel even vol vandaag en morgen.

Windkracht 7na een fijne douche kwam ik terug bij de boot, het water sloeg over de stenen dam, het was inmiddels gaan waaien tot windkracht 7. Wij blij dat we op tijd in een haven liggen.Weer Lohals

bijgaand een foto van de lucht voor ons, heerlijk zittend in de Kuip e achter ons wat er aan komt , en opzij tussen het mooie en het donkere weer in.😯

Route 1 juli

Logboek, 1 juli

1. Marie-José:
    3 juli 2019
    Harde wind! En die regen kunnen we hier wel gebruiken 😀
  2. Julia:
    3 juli 2019
    Je mag een beetje hebben van ons, echter de hitte hoef ik niet hoor 🤣
  3. Caty:
    5 juli 2019
    Hier zou een beetje regen prettig zijn. Maar de wind dat ziet er uit als lastig zeilen. Groetje van hier uit. L