Schlei naar Denemarken

18 juni 2019 - Marstal, Denemarken

Weer 18 juni Op dit moment in de ochtend ZO 3, het is zonnig.

Vandaag naar Denemarken, het weer is prachtig, zonnig wat wolkjes de wind gunstig. Afwachtend of de wind vandaag wil blijven staan. Volgens de berichten wel, dus we hebben goede hoop. Het is 21 mijl naar het eiland AEro, plaatje Marstal.

De overtocht naar Denemarken ging fantastisch, mooie wind en prachtig weer. Soms viel de wind even weg echter kwam ook weer terug. Verbazend hoeveel stroom er nog is in zee, dit hebben we niet goed ingeschat. Het water bij de Kieler Bocht is prachtig veel ruimte om te zeilen je kan alle kanten op. Ik snap niet dat de Duitsers naar het IJsselmeer gaan, hier heb kan je flinke zeiltrekken maken.

Zeilen goed zetten

We zijn mooi in de middag aangekomen op het eiland Aero, in het plaatsje Marstal. Het was mooi binnenkomen, de klippen aan de kust waren goed te zien, ook het glooiende landschap ziet er heel mooi uit.

AEro kust

Bij aankomst zijn we eerst boodschappen gaan doen, Marstal is een leuke plaats, leuke gekleurde huisjes en schuine straten. Na het boodschappen doen even een frisse douche en daarna gaan eten. Tijdens het eten grote buien regen en onweer en nadat we gegeten hadden was dit weer overgewaaid. Nu heerlijk aan boord en dondert nog in de verte, echter hier is het nu droog. Nu schrijf ik dat het droog is echter plots gaat het weer flink regenen. Dus de buien zullen vanavond wel door blijven gaan.

Tijdens het zeilen heb ik een filmpje gemaakt, zodat jullie ook kunnen zien hoe het op het water is als het rustig is.

Route 18 juni

Log 18.06