Laboe naar Schlei

17 juni 2019 - Schlei, Duitsland

Weer maandag 17 juni Bijna geen wind

we gaan een beetje kruisen en zien hoe ver we komen. Naar Denemarken is 30 mijl naar AEro, Marstal. Denemarken is dit jaar een uitdaging, het laat zich moeilijk bereiken. Eerst gingen we flitsend de goede richting op, echter naar verloop van tijd nam de wind af, en zakte geheel in.

Lichthuis Kiel

We namen het besluit om eerst naar De Schlei te gaan, dat is een stuk dichterbij en met deze wind nog te bezeilen. Helaas liet de wind het op het laatst helemaal afweten en kwam de motor bij.  De tocht was heerlijk, ook op de motor hebben we rustig aan gedaan, immers op land is het vaak warmer dan op het water. Bij de Schlei zijn we de kleine haven ingegaan. Dit was voorheen een vluchthaven. In deze haven leg je de boot achter vast met een lange lijn aan 1 paal. Op die manier kunnen andere boten tussenin schuiven. Nu is het niet druk, echter als het druk is dan schuiven alle boten op om nog een boot ertussen te laten. In de haven is weinig luxe, een eenvoudige douche en een havenmeesterkantoor. Meer heb je toch niet nodig.

Havenmeester In de haven Schlei Achterlijn vast

In de zomer is er ook een klein restaurant open echter deze is nu nog gesloten. We hebben een lekkere salade en soep gegeten. Van Martina hebben we een vliegennet gekregen voor over de salade. Ik weet niet hoe je zoiets noemt, dus dan maar vliegennet. Deze kon ik vorig jaar in Nederland niet meer vinden echter in Tjechie wel, toen we dit wilden kopen was het echter uitverkocht, en Martina heeft hieraan gedacht en dit voor mij meegenomen. Nu hebben we er plezier mee. Dit konden we nu goed gebruiken over de salade. Er zijn hier veel vliegen, onderweg ook bijen en vlinders.

Vliegengaas over salade

Het is hier heerlijk rustig, de haven ligt bij een natuurgebied, helaas kan je daar niet wandelen, het geheel is verboden gebied. We zitten nu ‘s avonds heerlijk te genieten in de kuip en kunnen de zon in de zee zien zakken.

Route 17 juni Logboek 17.06

1. Bas:
    1 juli 2019
    Mooi dat het vliegennet van pas komt! Wij hebben er thuis nog twee gekocht, echt een super uitvinding :-)
  2. Julia:
    1 juli 2019