Familiedag en weekend

26 mei 2019 - Andijk, Nederland

Zaterdag 25 mei: Weeroverzicht KNMI:  Boven Zuid-Noorwegen ontwikkelt een laag. rug boven de zuidelijke Noordzee beweegt langzaam zuidoost. een trog nadert vanuit Engeland zondag. Verwachting van 08:00 tot 20:00 uur : IJsselmeer Marken noordwest 3-4, afnemend 2-3. zicht goed.

Vandaag hebben we een gezellig dag met de familie. Gister de kleding voor het familiefeest apart gelegd, en ja hoor heb ik toch mijn blauwe sjaaltje niet bij me, nou ja dan maar zonder dit keer, dat valt toch niemand op toch?

In de middag eerst Vincent en Zuzana ophalen van station Sloterdijk. Daarna samen lunchen in Muiden. Daar natuurlijk ook de toeristische attractie voor Zuzana niet vergeten. Even langs bij Muiderberg bij het slot Floris. We zijn niet naar binnen gegaan en helaas kon je ook niet even een rondje om het slot heen. Daarvoor moesten we toegang betalen en dat was toch wel wat teveel (€ 15,50 pp) voor de 10 minuten die we wilden besteden. Dus op naar Ermelo waar het al erg gezellig was.

Pitchen Putt Ermelo

Het was heerlijk weer en alles was voortreffelijk geregeld, golven, suppen, kletsen barbecuen de middag vloog  om en nu is het nagenieten van al die gezelligheid.

Pitch en Putt

zondag, 26 mei

KNMI weerbericht: Een waarschuwing voor de scheepvaart: alle districten zuidwest 6 Weeroverzicht: complex laag ontwikkelt bij Schotland en trekt naar het midden van de Noordzee. bijbehorende trog trekt over het noorden van Nederland en een meer actieve trog trekt zondagavond over de kust oostwaarts.

Hoek van Holland IJsselmeer Marken zuidwest 4-5, toenemend 5-6. kans op regen. zicht goed, in neerslag mogelijk matig.

We zijn op tijd opgestaan en na een heerlijk ontbijt alles klaargemaakt om te gaan zeilen. In de ochtend was het nog een prachtige wind en wij zijn met halve wind richting Medemblik-Oude Zeug gevaren. De wind ging draaien en wij zijn meegedraaid terug richting Andijk. Na ruim twee uur zeilen waren we weer terug in de haven. Hier een heerlijk broodje paling gegeten en daarna nog een lekkere wandeling.

Zeilen

Zeilen

Daarna Vincent en Zuzana weer naar Schiphol gebracht. Via een omweg naar Medemblik, toeristische blik 😀. Via Twisk, nog even kijken naar Het dorp waar we gewoond hebben. Zo je ziet zijn Kees en ik al helemaal in vakantiestemming, alle toeristische plaatsen worden bezocht. En verder naar Schiphol. Daar nog even een kibbeling scoren. Vincent mist de vis in Tjechie! Dus daarvoor alleen al komt hij af en toe naar Nederland 😂.

Schiphol

Nu zijn we weer heerlijk in de haven, het regent pijpenstelen en het waait stevig. Wat was het een geweldig weekend, het weer werkte mee, de mensen waren aardig, heerlijk nagenieten dus. De regen kan ons nu niet meer deren immers het weer heeft zich goed gehouden op de momenten dat we het nodig hadden.

Na een heerlijke zeiltocht