Rendsburg

14 juni 2019 - Rendsburg, Duitsland

Kiel, Weerbericht 14.06.2019

Temperatur19 Grad C, rel. Feuchte/ %, WindS 8 km/h (windkracht 3), Luftdruck1017 hPa

Het is een warme dag, de zon schijnt en in de middag wordt het wat bewolkter, echter nog wel benauwd. We hebben een paar boodschappen gehaald, de Aldi is dicht bij 😀. Helaas heeft de Aldi niet veel groenten keuzes, misschien zijn wij in Nederland wel verwend met zoveel groentekeuzes. Later zagen we een andere supermarkt , maar ja wij hadden de boodschappen al gedaan, volgende keer even eerst de andere winkels bekijken. Nadat we de boodschappen aan boord hadden gebracht, even een gezellige wandeling naar de Alte stad. Helaas dit viel een beetje tegen, bij binnenkomst een prachtig plein met vakwerkmanshuizen echter zodra we het plein overstaken en  verder de stad in kwamen, zijn er veel nieuwe gebouwen zichtbaar en van de oude stad weinig meer over. Misschien een volgende keer de bus pakken naar het centrum van Rendsburg.

Rendsburg plein

Later aan boord de route voor de volgende dag bekeken. We hebben vanaf hier geen route vastgesteld en kunnen alle kanten op. De Kleine Belt  is ons al een beetje bekend, mogelijk kunnen we via de Grote Belt Denemarken bezoeken. Voor morgen hebben we twee keuzes, afhankelijk van de wind /regen op dat moment. We kunnen in de Kieler Bocht stuurboord uit richting Laboe of bakboord uit naar Strande. Strande is iets verder weg. Als we naar Laboe gaan kunnen we nog een tijdje langs de Duitse kust en dan oversteken. De keuze bepalen we zodra we het Kielerkanaal uit zijn, wat de wind doet.

Reis planning

Inmiddels  ook de foto’s kunnen downloaden. En terwijl ik dit schrijf voel ik een regendrup op mijn been, ik hoop niet dat het gaat doorzetten want ik zit heerlijk buiten en geniet van alles om me heen. De roeiers  van de roeivereniging zijn bezig ook heb ik de trom gehoord van de drakenboten.

Er is ook altijd wel wat te doen aan boord, Kees is een kleine reparatie aan het maken bij de neerhouder. Met de neerhouder regel je de stand van de giek. Het harpje was op zee losgeschoten, dit zagen we pas in de haven en het bijzondere het mannetje van de harp lag nog op dek. ( zie foto harpje, het stokje is het mannetje 😂)

Harpje

De regen is gelukkig weggebleven. Een paar druppels en het was weer prettig weer.